טלי אנגור בראיון ברדיו “ארץ” אודות הטיפול להפחתת תסמיני אוטיזם במרכז C.A.T

טלי אנגור בראיון ברדיו “ארץ” אודות הטיפול להפחתת תסמיני אוטיזם במרכז C.A.T

צפו בראיון המלא של טלי אנגור ברדיו ארץ: “זה הסיפור האישי שלי, שהיה הכוח המניע לכל העניין הזה”

“אני בעברי, שימשתי כרוקחת ומנהלת הדרכות ברשת בתי מרקחת פרטיים, וכל העניין של האוטיזם היה ממני והלאה. כשנקלעתי לזה בעקבות הסיפור האישי שלי עם ילדתי, אספתי את כל הידע האישי שלי ושם זה התחיל”.

באיזה גיל הילדה אובחנה על הרצף האוטיסטי?

הילדה שלי אובחנה סופית בגיל שנה ותשעה חודשים, אך ההדרדרות החלה קצת קודם לכן.

באילו תסמינים הבחנתם, מה היה שונה בילדה? האם היא הבכורה?

לא, לבכורה שלי קוראים יהלי, היא אהבת חיי. והאהבה השניה שלי זו הבת השניה שלי אגם. כל הורה ששומע אותי עכשיו מבין כמה ילד זה דבר הכי חשוב בעולם – כל מי שיש לו ילד יודע את מה שאני עכשיו אומרת, וכשהדבר הכי חשוב לך בעולם מדרדר והופך להיות צל של עצמו, הקרקע נשמטת מתחתיך, זה סוג של סערה גדולה גם מבפנים וגם מבחוץ, אתה צריך לאסוף את כל השברים כדי להבין מה עושים מפה הלאה וזה בערך מה שקרה לי.

הילדה השניה שלי, אגם, נולדה בריאה לחלוטין, תפקדה כרגיל והתפתחה באופן תקין לפי אחוזונים גבוהים של טיפת חלב. ואז ביום בהיר אחד לקראת גיל שנה ושבעה חודשים, חלה הדרדרות נוראית במצבה, כל יום הפך להיות גרוע יותר ממשנהו – הילדה הפסיקה לתקשר, הפסיקה להגיב לשמה, הפסיקה לאכול אוכל בריא, והפסיקה לדבר.

זה היה נורא והיום. זו לא אותה ילדה שאני הכרתי, עם הניצוץ של השובבות בעיניים, היא הייתה ילדה מלאת שמחת חיים ואוהבת לאכול בריא, ושום דבר מזה לא נשאר. היא הפכה להיות צל של עצמה.

איך הילדה כיום?

אודות לטיפול שלי – היא לא על הרצף האוטיסטי.

איך הצלחת לעזור לה?

כשראיתי ששום טיפול התנהגותי לא עוזר לה והמצב שלה רק הולך ומדרדר, הצלחתי לחשוב בהגיון מה אני עושה עבורה, וההגיון אמר לי דבר אחד: הילדה לא אוכלת בריא, ובטוח שיש לה חוסרים תזונתיים ומכאן זה התחיל.

בתור רוקחת וכימאית – אם זה מה שהילדה שלי אוכלת במשך מספר חודשים, ואני בטוחה שהתפתחו חוסרים תזונתיים,עליי לבדוק אותה – ומפה תגיע הישועה.

כתיבת תגובה