טלי אנגור בהרצאה בכנס ״העתיד כבר כאן״ במרכז דוהל בתל-אביב

טלי אנגור בהרצאה בכנס ״העתיד כבר כאן״ במרכז דוהל בתל-אביב

טלי אנגור הרצתה בכנס ״העתיד כבר כאן: רפואה פונקציונלית מותאמת אישית״, שהתקיים במרכז דוהל בתל אביב. בהרצאתה, הסבירה טלי אנגור על יתרונתיה הרבים של הרפואה המותאמת אישית: רפואה מותאמת אישית, היא גישה ברפואה, אשר רואה קשר בין כל מערכות הגוף, ולא מסתכלת ״רק״ על טיפול בסימפטום מסוים המופיע במערכת מסוימת. 

לפי טלי אנגור, אם נחשוב על הפרעות חרדה למשל, הרפואה הקונבציונלית נוטה לטפל בהן על ידי מתן תרופה שמטרתה להפחית את תסמיני החרדה, למשל על ידי ציפרלקס או תרופה אחרת ממשפחת ה-SSRI. התרופה אמנם מעלה את הסרוטונין בדם, מה שמסייע בפועל להפחית תסמיני חרדה, אולם בפועל לא פותרת את הבעיה. לא פעם, תופעות הלוואי של התרופה אף יוצרות בעיה אחרת, שהטיפול בה יוצר בתורו בעיה אחרת, וכך הלאה.

הרפואה הפונקציונלית לעומת זאת, מתיימרת להגיע לשורש הבעיה, ולטפל בגוף האדם בצורה הוליסטית, ולא נקודתית רק בסימפטום. בהקשר של בעיות והפרעות חרדה למשל, בדיקה לפי הרפואה הפונקציונלית, תהיה למשל בדיקות שתן למטופל. לא פעם, בדיקת השתן תמצא כי ישנו מחסור בסרוטונין אצל הנבדק. החוסר הזה לא נובע ״ממחסור בציפרלקס״, אלא מבעיה וחוסר בחומצה מתיל-תלונית. הגישה הפונקציונלית תנסה להגיע לשורש הבעיה אצל אותו אדם, ולא להישאר על פני השטח. 

כתיבת תגובה